web templates free download

A hitelesítési mérőcsere és a nyomásszabályzó csere alkalmával felmerülő gyakori kérdések

A telefonos ügyfélszolgálatunkhoz tartozó számok minden munkanapon 9:00 és 15:00 óra között hívhatóak. Amennyiben vonalaink foglaltak, akkor a fogyasztók rendelkezésére áll a Szolgáltató által jóváhagyott e-mail címünk: kapcsolat@pestigaz.hu

Cégünk a Szolgáltató által meghatározott előírások alapján végzi a munkát.
- Budapesten és Pest megyében a mérőcsere tervezett időpontját megelőzően legalább 15 nappal ajánlott, tértivevényes értesítő levelet küldünk a munkavégzés tervezett időpontjaival kapcsolatban. Ez kivétel nélkül minden fogyasztási helyre vonatkozóan így történik. A levél feladását postai feladójegyzékkel igazolni tudjuk.
- Az MVM Égáz-Dégáz Földgázhálózati Zrt. területein (Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád és Békés megyében) a hitelesítési mérőcserék elvégzését első körben értesítés nélkül kíséreljük meg. Amennyiben szerelőink értesítés nélkül nem tudják elvégezni a munkát, akkor a mérőcsere tervezett időpontját megelőzően legalább 15 nappal ajánlott, tértivevényes értesítő levelet küldünk a munkavégzés tervezett időpontjaival kapcsolatban. A levél feladását postai feladójegyzékkel igazolni tudjuk.
- A nyomásszabályzó cserét értesítés nélkül végezzük. Ez azért van így, mert a Szolgáltató nem minden esetben tudja, hogy a munkavégzésre kiadott fogyasztási helyen milyen nyomásszabályzó található, így előfordulhat az is, hogy az adott szabályzót nem kell lecserélni. Azt pedig nem várhatjuk el a fogyasztóktól, hogy szabadságot vegyenek ki és feleslegesen maradjanak otthon. A gázfelhasználók döntő többsége pozitívumként értékeli, hogy a szerelővel egyeztethet egy olyan időpontot, amely mindkettejüknek megfelel.

Társaságunk az MVM Főgáz Földgázhálózati Kft. és az MVM Égáz-Dégáz Földgázhálózati Zrt. alvállalkozójaként végzi a tevékenységét. 
Több lehetősége is van arra, hogy megbizonyosodjon a szerelőink kilétéről:
- Kollégáink arcképes igazolvánnyal és az MVM által kiállított megbízólevéllel rendelkeznek. Az arcképes igazolvány minden esetben náluk van, a megbízólevél pedig legtöbbször a gépkocsiban található.
- Amennyiben a fentiek bemutatása után is kétsége támad, akkor a következő, non-stop hívható telefonszámokon tud tájékozódni. A beazonosításhoz közölni kell, hogy a Pesti-Gáz Kft. szerelőjét kívánja azonosítani illetve meg kell adni a szerelő nevét vagy számát. A telefonszámok: +36 1 477 1310 vagy +36 80 820 141

Felhívjuk figyelmüket, hogy a Pesti-Gáz Kft. munkatársai soha nem kérnek Öntől a helyszínen készpénzes fizetést és minden esetben fényképes igazolvánnyal rendelkeznek!

A gázmérő piros tartománya a gázfogyasztás mennyiségét literben mutatja, míg az elszámolásnál csak az egész m3 mennyiséget kell figyelembe venni, vagyis csak a fekete számokat kell leolvasni.
Az újonnan felszerelt gázmérő sosem indul "nulláról", mivel a hitelesítés/felújítás során bizonyos mennyiségű gázt átengednek a mérőn a helyes működés ellenőrzése miatt. Ezért a piros tartományban néhány litert már mutatni fog a mérő.

A gázmérőcsere után természetes, ha gázszagot érez. Ha az alapos szellőztetés után továbbra is érezhető, akkor a munkalapon is feltüntetett telefonszámokon tudja bejelenteni a szivárgást: +36 20 479 3619 vagy +36 20 495 0918
A hitelesítési gázmérőcsere utáni szivárgás elhárítása nyolc napig a cégünk feladata. Nyolc napon túl a Szolgáltatónál kell jelezni a problémát.

A gázmérő számlapján minden esetben fel van tüntetve a gyártás (és ha már volt újból hitelesítve, akkor a felújítás) éve. A későbbi évszámhoz hozzá kell adni tíz évet. Az így kapott évben jár le a mérő hitelesítése.
Ha a fogyasztási helyen korábban történt vezeték kiváltás, ellenőrzés, újra plombálás, szivárgás elhárítás, stb., az nem jelenti azt, hogy a mérőt is lecserélték a Szolgáltató munkatársai.

Azért, mert a fogyasztástól függetlenül a mérő hitelesítése lejárt.

Nem. Elegendő, ha egy 18 évesnél idősebb megbízott személy a helyszínen tartózkodik, biztosítja a hozzáférést és a munka végeztével aláírja a munkalapot. Lehet szomszéd, rokon, albérlő, stb. Meghatalmazás nem szükséges.

Az előző mérőhöz hasonlóan a gyártási szám utolsó négy számjegyét kell figyelembe venni. Az újonnan felszerelt mérőn több helyen is fel van tüntetve a gyártási szám, de egyszerűbb, ha a számlapon a vastaggal szedett szám utolsó karaktereit veszi figyelembe.

A cserét követően munkatársaink a Szolgáltató informatikai rendszerében rögzítik a munka elvégzését. Ezeket a Szolgáltató feldolgozza és az itt keletkezett átfuási idő után (általában egy héttel később) már lehet diktálni a mérőállást. 

Nem. A csere az adott fogyasztási helyen található gázmérőre vonatkozik. Nem fontos, hogy ki tartózkodik a helyszínen.

A Szolgáltató kötbért számíthat fel, illetve a gázszolgáltatást felfüggesztheti, amennyiben a fogyasztásmérő berendezés cseréjét a felhasználó nem teszi lehetővé! (2008. évi XL. törvény 16.§ (1) cb) pont; 19/2009. (I.30.) Korm. rendelet 1. sz. melléklet 18.3. f) pont; Üzletszabályzat 6/a melléklet VI. pont)
A Szolgáltató a felhasználási helyre való bejutás érdekében az illetékes járásbírósághoz fordulhat, amennyiben Ön akadályozza vagy meghiúsítja a fogyasztásmérő berendezés cseréjét. (2008. évi XL. törvény 16.§ (3) a) pont)

A vonatkozó jogszabály (19/2009 (I.30) kormányrendelet 1. melléklet Földgázelosztási Szabályzat 10.1 pont) azt írja elő, hogy a "...tervezett kezdő időpontjáról tértivevényes ajánlott levélben vagy egyéb igazolható módon értesíti a felhasználót."
Nagyon sok fogyasztó esetében nem áll rendelkezésre elektronikus levelezési cím, vagy olyan e-mail cím van megadva, amit már nem használ.

© Copyright 2020 Pesti-Gáz Kft. - Minden jog fenntartva
IMPRESSZUM